In het juryrapport wordt C1000 geprezen voor haar kwalitatieve propositie met een sterk prijsaccent. Ook het door zelfstandige ondernemers naadloos invullen van de centraal aangegeven formule wordt hoog gehonoreerd. C1000 bewijst, dat het concurrentiegeweld in de foodsector succes kan opleveren op basis van goede retailmarketing en goed management.
De Drukkery in Middelburg heeft de jury tot groot enthousiasme gebracht. “De winkel als entertainment' en 'een ontmoetingspunt in een ambiance, waarin leesgedrag centraal staat” zijn enkele zinnen uit het juryrapport. Volgens de vakjury heeft De Drukkery meer dan goed begrepen, dat 'retailing anno 2000 getalenteerdheid vereist in het inspelen op koop- en oriëntatiemomenten' en worden 'alle marketing-P's perfect gehanteerd'. De prijzen werden beide gesponsord door Eurocard/MasterCard. Tijdens het Retail Gala werd dit jaar een tweede nieuwe prijs uitgereikt, deze in samenwerking met De Telegraaf. De Publieksprijs ging naar Kingalsmarkt Delicatessen in Amstelveen. Dit familiebedrijf kent al jaren een hoog serviceniveau, levert uitsluitend topkwaliteit, verkoopt delicatessen die nergens anders verkrijgbaar zijn en brengt steevast alle boodschappen naar de auto van de klant, aldus de lezers van het dagblad.
De Retail Reclame-jury noemde de WE-campagne van TBWA/Campaign Company 'zonder twijfel de mooiste en beste retailcampagne van de laatste jaren'. Strategie, executie, tone of voice, middelenkeuze en geïntegreerde aanpak worden daarbij met name genoemd.
Er werden gisteravond ook diverse andere deelprijzen overhandigd. Voor deze prijs werkte Adformatie samen met de Stichting Retail Jaarprijs.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!