Replay en Miss Etam scoren op social media met event

Social War meet wekelijks de kracht van social media engagement bij meer dan vijftig fashion merken.

Als het niet op social media staat, is het nooit gebeurd. Dat denkt het publiek en merken begrijpen dat steeds beter.

Social War meet het actuele aantal fans van meer dan vijftig fashion merken op Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat en Youtube. Speciale aandacht gaat daarbij uit daarbij uit naar de engagement die merken met hun achterban. Dit betekent dat de kracht, impact en kwaliteit van de engegement gemeten en de impact van grote en kleinere merken vergeleken kan worden.

Speciaal voor Adformatie bespreken iedere week de belangrijkste bevindingen.

De Facebook engagement top 3 van week ziet er als volgt uit.

Replay organiseert Milanees event met Heineken
Replay maakt een grote sprong in engagement met een stijging van 950%. Het lukt Replay om meer te leveren dan enkel kleding en haar achterban weet dit duidelijk te waarderen. Het Italiaanse merk weet de perfecte merkbeleving te creëren door hun achterban en influentials te ontvangen in “Replay The Stage”. The Stage combineert een classy high-end bar en Replay’s flagship store in Milaan. Het lukt het merk om het classy en high-end gevoel dat replay wil uitstralen met de juiste setting, hapjes en drankjes over te brengen op haar achterban.

Gedurende de Milan Fashion Week werkte Replay samen met Heineken en presenteerde het “Sartoria Musicale”. Beide merken nodigden hun VIP’s uit om te genieten van het Milanese Porta Nuova district. Replay veranderde haar winkel in een exclusieve mini-club inclusief muziek en booze en drinks. Dit alles omgeven door kunst van hedendaagse kunstenaars. Beide merken wisten een ware hype te creëren in Milaan. Wat zijn weerslag had op hun social media prestatie.

Het event was ‘invites only’, wat zorgde voor een nog grotere hype. Het ‘private party’ gevoel verhoogt het exclusieve gevoel onder de aanwezigen (ook al was het niet zo heel moeilijk om aan kaarten te komen;-).)

Social media en events combineren goed

Steeds meer merken zetten offline events ook in voor online marketing doeleinden. De combinatie van offline events en online promotie is voor veel merken al een groot succes gebleken. Als het niet op social media staat, is het nooit gebeurd. Dat denkt het publiek en merken begrijpen dat steeds beter. Zelfs voor kleinere merken ligt hier een grote kans om hun engagement te verhogen. Het geeft een nieuwe dimensie aan je merk en je marketing. Replay deed dit subliem en is hiermee nummer 1 in onze engagement top van week 8.

Miss Etam en Huishoudbeurs
De engagement van Miss Etam stijgt deze week met 225% op Facebook. Het weggeven van cadeaus is het geheime wapen van de Huishoudbeurs en Miss Etam speelt hier handig op in. Ten eerste viert het merk het behalen van 200.000 likes op hun Facebook pagina. Als dank biedt Miss Etam de fans een bon met 20% korting. Zo brengt zij ook offline, event en online samen.

Na de Huishoudbeurs laat Miss Etam haar Facebook fans de beste outfits van die dag kiezen. Als beloning geeft zij €75,- giftcards en een makeup set van Deborah Milano weg. Het merk verhoogt hiermee zowel de goodwill bij haar fans als de engagement online. Soms hoeven acties helemaal niet zo ingewikkeld te zijn, mits je je doelgroep goed kent. En Miss Etam toont wedermaal aan dat zij haar doelgroep door en door kent. Zelfs na de moeilijke doorstart van 2015, boeit zij door haar open houding de fans nog steeds.

Armani wint een Oscar
Het Italiaanse high-end fashion merk staat deze week derde in onze engagement top. In de week van de jaarlijkse Oscar uitreiking wist het goed te scoren met een engagement stijging van 144%. Leonardo Dicaprio, de grote Oscar winnaar van dit jaar, draagt Armani. Er is natuurlijk geen betere manier om als merk in the picture te staan tijdens dit event. Het geeft aan dat merken hun engagement flink kunnen laten stijgen door de juiste ambassadeurs te kiezen. Celebrity selection is cruciaal om je merk juist te positioneren. Leonardo is een goede match met Armani. Beckham doet het nog steeds goed bij H&M en wij zijn benieuwd of C&A nog steeds met Jantje Smit durft te stralen.

Meer weten over Social war? Neem dan contact met
 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie