Het Londense creatieve bureau Scorch London bedacht en creëerde de #TwingoFlamingo campagne. In de hoofdvideo stormt een jonge vrouw zingend een Renault-dealer binnen. Naast de hoofdfilm, publiceert Renault elf subvideos - waaronder How To's, Q&A's en Fun Stuff - om de doelgroep te bereiken en informeren.
'We wilden een leuke en engaging campagne maken, die precies aansluit op de gekozen doelgroep', aldus Antoine Hery, Digital Marketing Manager van Renault Engeland. 'Met #TwingoFlamingo identificeren we niet alleen duidelijk onze doelgroep - jonge vrouwen tussen de 18 en 35 jaar - maar betrekken wij ze direct via hun favoriete digitale kanalen. Dit is cruciaal voor het speelse karakter van de nieuwe Twingo - één van de bekendste auto's van Renault.'
Multichannel strategie
Previews zullen worden verspreid via Facebook en Twitter, en de hoofdfilm wordt via meerdere digitale platforms verspreid. Daarnaast wordt er een mobile game ontwikkelt en worden - in samenwerking met Microsoft - enkele adviserende columns en Q&A's geproduceerd om de campagne te promoten.
Fun Stuff
Q&A
How To