Premium

Renault Engeland lanceert multichannel-campagne #TwingoFlamingo

Broadway-sausje en een flamingo moeten de nieuwe Twingo verkopen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Londense creatieve bureau bedacht en creëerde de campagne. In de hoofdvideo stormt een jonge vrouw zingend een Renault-dealer binnen. Naast de hoofdfilm, publiceert Renault elf subvideos - waaronder How To&;s, Q&A&;s en Fun Stuff - om de doelgroep te bereiken en informeren. 

&;We wilden een leuke en engaging campagne maken, die precies aansluit op de gekozen doelgroep&;, aldus Antoine Hery, Digital Marketing Manager van Renault Engeland. &;Met identificeren we niet alleen duidelijk onze doelgroep - jonge vrouwen tussen de 18 en 35 jaar - maar betrekken wij ze direct via hun favoriete digitale kanalen. Dit is cruciaal voor het speelse karakter van de nieuwe Twingo - één van de bekendste auto&;s van Renault.&;

Multichannel strategie
Previews zullen worden verspreid via Facebook en Twitter, en de hoofdfilm wordt via meerdere digitale platforms verspreid. Daarnaast wordt er een mobile game ontwikkelt en worden - in samenwerking met Microsoft - enkele adviserende columns en Q&A&;s geproduceerd om de campagne te promoten.

Fun Stuff

Q&A

How To

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie