Reclametekst KPN wekt ergernis in Eindhoven

Adverteerder slaat plank mis met reclamebord bij De Graafschap - Ajax.

&;De baby van Guardado kost PSV de titel&;, was de - naar achteraf bleek alles behalve correcte - voorspelling die in minuut 72 groot stond te lezen op een bord langs langs het veld in Doetinchem. Bij de tekst was het logo van Clubhuis 16 geplaatst, een voor KPN Presenteert gemaakt internetformat.

Dat de tekst feitelijk totaal de plank missloeg was niet het grootste probleem. Vooral de context waarin deze werd geplaatst, wekte de nodige ergernis. Naast de zin over de baby van Guardado was het woord &;pornografie&; te lezen en ook nog de zin: "Pissen in de shampoofles."

Het blijkt te gaan om teksten van onder meer presentator Maxim Hartman, die te gast was bij Clubhuis 16. HIj veronderstelde dat PSV de titel zou mislopen door de hoeveelheid vrouwelijke hormonen die een baby zou losmaken bij voetballers.

KPN liet maandagmorgen  weten de zaak te zullen uitzoeken. Een woordvoerder geeft aan de ophef te betreuren. "Het waren prikkelend bedoelde teksten, maar we vinden het vervelend als mensen er aanstoot aan hebben genomen."

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie