Circa 64 procent bekijkt het ongevraagde drukwerk nog op dezelfde dag en rond de 40 procent leest het zelfs ‘met enige gretigheid’ direct nadat het materiaal in de bus is gevallen, zo bericht Algemeen Dagblad. De gegevens zijn afkomstig uit een enquête van Veldkamp Marktonderzoek. 87 procent van de ondervraagden meent dat er veel geld kan worden bespaard door de aanbiedingen uit de folders te bestuderen. De respondenten besteden verder gemiddeld een half uur per week aan het lezen van het reclamemateriaal. Populairste folders zijn die van Novalux (76 pct), Kruidvat (74 pct), Blokker (71 pct) en Karwei (67 pct). Het minst in trek bleken de folders van Hyundai (2 pct), Spaarbeleg (9 pct) en de Bankgiro-loterij (10 pct).
In het seizoen 1999/2000 vielen er bij de Nederlandse gezinnen gemiddeld 27 reclamefolders op de deurmat. Dat is 75 procent meer dan tien jaar terug. In totaal werden er het afgelopen jaar een recordaantal van 9 miljard stuks brochures verstuurd, waarbij de omzet wordt geschat op 1,25 miljard gulden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!