Uit onderzoek naar het kennisniveau van reclamebureaus over het onderwerp blijkt 80 procent in de toekomst buzzmarketing te willen integreren in campagnes.
Opvallend was alleen dat bij controlevragen over de definitie van buzzmarketing meer dan 60 procent van de respondenten een fout antwoord gaf.
Men ziet dus een geweldige toekomst voor buzzmarketing weggelegd, maar weet eigenlijk niet wat het is.
Het onderzoek werd uitgevoerd door Bence Varga van de Hogeschool InHolland in opdracht van het communicatiebureau Busted, dat zich specifiek richt op buzzmarketing.
93 procent van de ondervraagden heeft van het onderwerp gehoord en 80 procent ziet kansen om buzzmarketing in te zetten in toekomstige campagnes.
Iedere bezoeker van dit blog weet natuurlijk al lang wat buzzmarketing is.
Maar voor die ene uitzondering: buzzmarketing is de techniek die zich richt op het creëren van een positive mond-tot-mondreclame.
Dit gebeurt door een selectieve groep consumenten te veranderen in spontane zenders van reclameboodschappen.
Er werden 60 bureaus ondervraagd en ruim de helft werkt voor bedrijven met meer dan 500 medewerkers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!