Reclamebureau Etcetera heeft voor Amstel de ‘Bierdon’ bedacht. Het bureau zegt dat de Bierdon de ultieme Amstel Radler 0.0%-beleving in combinatie met sporten een extra dimensie moet geven. Het concept en de naamgeving zijn afkomstig van creatieven Michiel Otting en Maarten Reynen. Komend weekend wordt de Bierdon officieel gepresenteerd tijdens de Amstel Gold Race.
Het bureau over het ontwerp: 'De Bierdon is de ultieme manier om alcoholvrij bier en sport, en dan in het bijzonder de wielersport, met elkaar te verenigen. De bedenkers van het Bierdon-concept hebben zich in het creatieve proces laten inspireren door het Amstel Radler-glas.' Michiel Otting voegt toe: 'De Bierdon herken je direct aan zijn vorm en kleurstelling. In alles de perfecte combinatie tussen een bidon en een alcoholvrij biertje.'
Komend weekend wordt de Bierdon uitgedeeld aan alle 15.000 deelnemers van de tourversie van de Amstel Gold Race. Later dit jaar wordt de Bierdon ook als premium cadeau gegeven bij de aankoop van een 6-pack Amstel Radler 0.0%. De productie van de Bierdon wordt verzorgd door BrandPremiums.
Beeld: Copyright BrandPremiums
Bier en wielrennen
Vorig jaar mei verbond Amstel wielrennen al expliciet aan het drinken van Amstel Radler 0.0% met onderstaande commercial (bureau: TBWA\Neboko):