Reclame-aandelen in VS onder druk

Als gevolg van teruglopende reclamebestedingen op internet en tekenen van een afvlakkende economische groei in de Verenigde Staten hebben analisten van de grote beleggingshuizen hun prognose voor reclameholdings als WPP, Omnicom en Interpublic naar beneden bijgesteld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In plaats van een omzetgroeivan 8 à 9 procent rekent men nu op 6 à 7 procent. In 1999 nam de omzet nogmet 9 procent toe.

De communicatieconcerns hebben hun activiteiten de afgelopen jaren sterkuitgebreid, zodat nu nog slechts 50 procent van de omzet uitreclamecampagnes komt. De concerns beweerden dat zij door deze strategischekeuze stabieler zijn geworden. Maar volgens de Wall Street Journal hebbenbeleggers niet veel fiducie in deze strategie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie