De Rabobank lanceert vanaf 10 september zijn vernieuwde Rabo Bankieren App. Dat moet de Rabobank een veel persoonlijker online omgeving van opleveren. Rabobank: 'Met de eigen profielfoto in het hart van het startmenu staat de klant letterlijk en figuurlijk centraal.'
Eenvoudig
De Rabobank wil met de nieuwe Rabo Bankieren App de meer dan 2,4 miljoen zakelijke en particuliere klanten die mobielbankieren bij de Rabobank in gelegenheid stellen hun bankzaken straks eenvoudig te regelen met een medewerker van de eigen bank binnen handbereik: 'Eén druk op de knop is genoeg om te kunnen chatten met een adviseur van de lokale Rabobank, of om contact op te nemen via telefoon of email.'
De nieuwe Rabo Bankieren App is in nauwe samenwerking met 1500 klanten ontwikkeld.
In onderstaande video introduceert de Rabobank de nieuwe app. (Helemaal onderaan nog een film waarin de app wordt gedemonstreerd.)
Interface
De nieuwe app heeft een volledig nieuw ontwerp en een andere manier van navigeren. In het startmenu is niet alleen de klant zichtbaar met een door de klant zelf te maken profiel. De klant ziet ook de naam en foto van de adviseur van de bank.
Directeur Particulieren en Private Banking bij de Rabobank, Ron Droste, legt uit dat met de nieuwe app klanten hun rekeningen een eigen naam kunnen geven, bijvoorbeeld 'boodschappen-rekening' of 'wereldreisspaarpot'. Droste: 'Dankzij de toekomst tijdlijn met aankomende betaalopdrachten kunnen klanten nog beter vooruitkijken. In de nieuwe app kan de klant met een druk op de knop incasso's terugboeken. Ondernemers kunnen in de nieuwe app gemakkelijk een tweede handtekening zetten. Met de nieuwe app is het ook veilig switchen tussen de bankieren app en andere apps, om bijvoorbeeld een rekening nummer in een email op te zoeken. In de vernieuwde app blijven vanzelfsprekend alle bestaande functies beschikbaar zoals betalen, overboeken en services als een nieuwe pas aanvragen of een reisverzekering afsluiten.'
Rabo-topman Wiebe Draijer toon de Rabo Bankieren App aan het Nederlands publiek:
Eén online omgeving
De Rabobank spreekt over de vernieuwde app als 'een volgende stap in online bankieren waarbij het onderscheid tussen internet- en mobielbankieren niet meer bestaat'. De bank: 'Beide bankierenomgevingen gaan in elkaar op. Klanten hebben dan één persoonlijke online omgeving voor al hun financiële zaken, ongeacht of ze die gebruiken op PC, tablet, telefoon of bijvoorbeeld smartwatch.'
Touch-ID
Het idee is dat de klant via deze app op termijn informatie zal kunnen krijgen, die afkomstig is van zijn eigen lokale bank. En ook nieuws van de Rabobank gebaseerd op de persoonlijke interesses en profiel. De Rabobank: 'Een ondernemer ontvangt dan bijvoorbeeld relevant nieuws en informatie over de branche waarin hij actief is, zoals onderzoeksrapporten of interessante bijeenkomsten bij hem in de buurt. Met de technologie achter deze nieuwe online omgeving heeft de Rabobank de randvoorwaarden gecreëerd om nieuwe functies multidevice te ontwikkelen, zoals pushberichten, inloggen met touch-ID en zoeken in transacties.'
Update
Vanaf 10 september krijgen klanten die nu al mobielbankieren bij de Rabobank de update aangeboden. Klanten krijgen hierover persoonlijk bericht in de huidige app. Eerst ontvangen klanten met een Android-besturingssysteem de update waarna de klanten met iOS-besturingssysteem volgen. De verwachting is dat in oktober alle klanten de update hebben. In oktober is de vernieuwde Rabo Bankieren App voor iedereen beschikbaar die iOS of Android gebruikt. Windows volgt naar verwachting eind 2015.
Demofilm:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!