Wie kun je beter laten vertellen dat je dagelijks je tanden moet poetsen dan Johnny Rotten? De punklegende van de Sexpistols speelt een centrale rol in een socialemediacampagne van de Berlijnse startup Happybrush.
Eerbiedwaardige bijnaam
De campagne met de slogan Hou van je tanden - of eindig als Johnny Rotten'' is een testimonial van 90-seconden op Facebook waar de nu 61-jarige punkzanger weinig omfloerst vertelt hoe hij aan zijn eerbiedwaardige bijnaam Johnny Rotten kwam.
Het verhaal is confronterend. Johnny verzorgde zijn tanden namelijk niet, en dat kwam hem duur te staan. Ze werden groen, gingen ontsteken, vielen uit en leverden hem een bloedvergiftiging op. Hij had wel dood kunnen zijn. Het kostte hem een vermogen en anderhalf jaar aan behandelingen om zijn verwaarloosde gebit te laten renoveren.
Beroemd en rijk
En dus concludeert de punklegende aan het einde van de clip: "Hou van je tanden, anders zal het echt shit – shit zijn, pijnlijk en erg duur.' Om te besluiten. 'Anders eindig je nog als ik. Beroemd en rijk, haha.'
De campagne is van de hand van bureau Amsterdam Berlin.