Premium

Punk is dood, Johnny Rotten speelt hoofdrol in campagne voor tandpasta

Lessen van een verwaarloosd gebit

Wie kun je beter laten vertellen dat je dagelijks je tanden moet poetsen dan Johnny Rotten? De punklegende van de Sexpistols speelt een centrale rol in een socialemediacampagne van de Berlijnse startup Happybrush.

Eerbiedwaardige bijnaam

De campagne met de slogan Hou van je tanden - of eindig als Johnny Rotten'' is een testimonial van 90-seconden op Facebook waar de nu 61-jarige punkzanger weinig omfloerst vertelt hoe hij aan zijn eerbiedwaardige bijnaam Johnny Rotten kwam.

 

 

Het verhaal is confronterend. Johnny verzorgde zijn tanden namelijk niet, en dat kwam hem duur te staan. Ze werden groen, gingen ontsteken, vielen uit en leverden hem een bloedvergiftiging op. Hij had wel dood kunnen zijn. Het kostte hem een vermogen en anderhalf jaar aan behandelingen om zijn verwaarloosde gebit te laten renoveren.

Beroemd en rijk

En dus concludeert de punklegende aan het einde van de clip: "Hou van je tanden, anders zal het echt shit – shit zijn, pijnlijk en erg duur.' Om te besluiten. 'Anders eindig je nog als ik. Beroemd en rijk, haha.'

De campagne is van de hand van bureau Amsterdam Berlin.

 

 


 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie