Na NL Alert is dit de tweede minicometitie die door Publicis gewonnen is binnen de aanbestedingsronde voor Grote Campagnes van de Rijksoverheid.
Aan de pitch deden naast Publicis ook JWT, KesselsKramer en Roorda (het huidige bureau voor Orgaandonatie), de overige bureaus die eind vorig jaar de aanbesteding voor de Grote Campagnes van de Rijksoverheid wonnen.
De afgelopen jaren zijn onder het thema Ja/Nee verschillende bewustwordings- en activatiecampagnes gevoerd waarmee het belang van orgaandonatie en registratie op de kaart werd gezet.
Arjan Kapteijns van Publicis: 'Orgaandonatie gaat om het redden van levens en het onderwerp kent vele dilemma’s. In onze strategie hebben we gezocht naar een thema dat recht doet aan de zeer uiteenlopende gevoelens die mensen hebben bij het onderwerp en tegelijkertijd blijft activeren. Dat is door de selectiecommissie erkend en beloond. We kijken uit naar een mooie en intensieve samenwerking.'
Dit is het meest recente werk dat Roorda voor Orgaandonatie maakte, voor de Donorweek 2014:
Vandaag werd ook bekend dat The Oddshop de minicompetitie 'Autoriteit Consument & Markt' heeft gewonnen.