Mede-initiatiefnemer Ruud Hendriks heeft zijn medewerkers afgelopen vrijdagavond ingelicht. Volgens welingelichte bronnen in de tv-wereld zou gezegd zijn dat er een reële kans is dat de zender in deze vorm ophoudt te bestaan. De aansluiting bij een strategische (media-)partner is niet alleen van belang voor de financiële positie van de zender, maar zou de zender ook de nodige marketingpower moeten geven. Eerder liepen gesprekken tussen Het Gesprek en De Volkskrant op niets uit. Verkoopmaatschappij Triade Media erkent dat het ‘niet makkelijk’ is om adverteerders te interesseren voor de zender. Het Gesprek ging begin oktober vorig jaar van start.
De tv-zender maakt voorlopig geen nieuwe programma’s, meldt mede-oprichter Frits Barend tegenover DutchMedia. 'Afhankelijk van de uitslag van onderhandelingen met strategische partners hopen we over een week of drie alsnog nadere mededelingen te kunnen doen', aldus Barend. Hij erkent dat het zonder strategische partners heel moeilijk wordt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!