De Incompany 500 reputatie studie toont jaarlijks een lijst met de 100 meest aantrekkelijke organisaties van Nederland. Het gaat daarbij om de aantrekkelijkheid van organisaties als zowel werkgever als investeringsobject als businesspartner. Vondel Publications en Blauw Research brengen deze lijst samen tot stand, waarbij veel aandacht wordt besteed aan de reputatie van de gemeten organisaties. Oftewel, hoe denkt de doelgroep van het onderzoek, hoogopgeleide werkende Nederlanders, over de 100 aantrekkelijkste organisaties van Nederland en hoe wordt er over deze organisaties gesproken?
Interessant is om te weten hoe er over je gesproken wordt, nog interessanter is om te weten waarom er zo over je gesproken wordt en wie daarin de aanjagers zijn. Om dat te begrijpen moet je inzicht hebben in de fans van je organisatie. Meer specifiek: de fans die hun enthousiasme over jou delen met anderen en daarbij ook daadwerkelijk gehoord worden. We noemen dat de Superpromoters.
Ongeveer 25% van de hoog opgeleidde Nederlanders is te beschouwen als Superpromoter. Zij behoren tot het ‘menstype’ Superpromoter. Uit het onderzoek blijkt desgevraagd dat zij zeer vaak specifiek Superpromoter zijn van PHILIPS. Daarmee heeft PHILIPS meer Superpromoters in haar gelederen dan Nike en Apple die een 2e respectievelijke 3e plek innemen. Nike en Apple mogen wereldwijd de meest waardevolle merken zijn. In Nederland is Philips ze nog altijd de baas. Iets om trots op de zijn als Philips en als Nederland!
Geschreven door Arjen van Ulden (Blauw Research)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!