Het Nederlandse denimmerk G-Star presenteert een najaarscampagne waarin vakmanschap centraal staat. Mede-eigenaar Pharrell Williams wil laten zien wie de mensen zijn die de collectie tot stand brengen.
Pharrell Williams
De Amerikaanse zanger en producer Pharrell Williams (43), onder meer bekend van de nummers Lucky en Happy, is sinds begin dit jaar mede-eigenaar van G-Star Raw. Sinds hij betrokken is bij het merk, stimuleert Williams duurzame productie en aandacht voor vakmanschap. In de nieuwste campagne beantwoordt hij de vraag ‘wat is Raw?’
Raw is een werkwoord
In de campagnevideo legt hij uit dat ‘raw’ de mensen zijn die de collectie maken: de ontwerpers, de ingenieurs, en ook Williams zelf. ‘Raw is geen zelfstandig naamwoord, het is een werkwoord’, zegt de zanger. In de video zie je hoe het ontwerpproces in het hoofdkantoor in Amsterdam verloopt.
Familieportret
Naast de video is er een familieportret van het G-star-team. Zij dragen de nieuwe collectie. De medewerkers hebben ook ieder een eigen filmpje, waarin zij vertellen wat ‘raw’ voor hen betekent. Zo laten ze zien hoe het productontwikkelingsproces verloopt, hoe ze 3D-denim maken en hoe ze zich inzetten voor duurzame innovatie.
Een woordvoerder G-star vertelt: 'Er zit geen bureau achter deze campagne, alles is intern ontwikkeld - van fotografie tot styling tot de modellen die op het portret te zien zijn. Hiermee willen we laten zijn dat gelijkheid en team-effort centraal staan bij G-Star, van onze Head of Imagination Pharrell tot de receptiemedewerker.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!