PepsiCo vaart wel bij het gezonder maken van producten

Tegen 2025 wil PepsiCo dat minstens twee derde van zijn producten minder dan 100 calorieën aan toegevoegde suikers per 340 gram bevatten.

De omzet van PepsiCo, merkeigenaar van onder meer Pepsi, Lay's en Quaker, is in het laatste kwartaal van 2016 met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. PepsiCo schrijft de groei onder meer toe aan de gezondheidsslag die het maakt. Het bedrijf maakte ook meer winst dan analisten voorspelden. 

Gezondere producten
PepsiCo verlaagde onder meer het aantal calorieën in veel van zijn frisdranken. Daarnaast werden in snacks vaker granen, fruit en groenten verwerkt. Daarmee zou het bedrijf met zijn producten beter aansluiten bij de behoefte van de consument. Bijna de helft van zijn omzet haalde PepsiCo uit gezondere producten. De totale omzet bedroeg 19,5 miljard dollar.

Tekst loopt door onder afbeelding

Suiker, zout
In oktober kondigde PepsiCo aan het gebruik van toegevoegde suikers, maar ook zout verder te willen terugschroeven. De FMCG'er voelt de bui van de suikertaks al hangen. Steeds meer landen overwegen een vorm van suikertaks in te voeren voor frisdranken met veel suiker. Tegen 2025 wil PepsiCo dat minstens twee derde van zijn producten minder dan 100 calorieën aan toegevoegde suikers per 340 gram bevatten.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie