Na bijna twintig jaar doen de oprichters van Tam Tam, de broers Bart en Paul Manuel, een stapje opzij; Dimi Albers en Frank Schmid (beide 34) hebben de directietaken overgenomen. Paul en Bart blijven wel verantwoordelijk voor een aantal accounts. Daarnaast willen ze zich focussen op de verdere uitbouw van TamTam, het bureau dat de laatste acht jaar een sterke groei heeft doorgemaakt. Met 140 mensen, verdeeld over vier locaties, en met een omzet (2014) van ruim 13 miljoen euro, behoort het tot de grootste digital agencies van Nederland.
De ambitie is verdere uitbouw van het bureau in binnen- en buitenland. Voor het realiseren van deze groeiambitie zal TamTam meer dan in het verleden inzetten op overnames. ‘We gaan het wat agressiever insteken dan we de afgelopen 19 jaar gedaan hebben,’ zegt Paul Manuel. ‘Omdat we denken met overnames meer snelheid te kunnen maken dan we met autonome groei voor elkaar kunnen krijgen. Maar de druk is nu ook weer niet zo hoog dat we moeten. Als zich kansen voordoen en de cultuur sluit aan, dan gaan we het gesprek graag aan.’
Hoog op de agenda staat de toevoeging van nieuwe, nog ontbrekende expertises. Het streven is erop gericht om een full service aanbod te bieden. ‘Wij denken dat, door een groot aantal van die componenten onder één dak aan te bieden, de som beter optelt dan wanneer je al die losse componenten moet inkopen. Dat is de hel op aarde om voor elkaar te krijgen.’ Met name op het gebied van e-commerce en online marketing zouden dan kansen liggen
De recente overname van Supersteil is zo goed als afgerond. Met de Europese ambities wordt het lastig om dit merk zelfstandig te houden. ‘Supersteil is absoluut een mooi merk, maar je moet wel kijken wat het bestaansrecht is van het merk in één huis met het merk TamTam. De insteek is dat we in de loop van het jaar weer naar één merk gaan,’ aldus Dimi Albers.
Dit is een passage uit een nterview met Paul Manuel en Dimi Albers dat op 12 juni in Adformatie wordt gepubliceerd.