Overheidscampagne succesvol

De reclamecampagne Werken bij de overheid is een succes. Bijna 90 procent van de bevolking kan zich één of meer spotjes herinneren. Voor 15 procent van de Nederlanders is zelfs de belangstelling gewekt om te werken bij het rijk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit recent onderzoek van de Rijksvoorlichtingsdienst. De reclamecampagne werd gestart onder Paars II. Probleem is nu dat er onder het kabinet Balkenende een nieuwe wind waait. Dat wil nu juist bezuinigen op ambtenaren. Met ‘ontbureaucratisering’ hoopt het kabinet 2 miljard euro te bezuinigen in de komende periode, zo schrijft de Volkskrant. Met de reclame probeert de overheid voor het eerst het rijk als een merk te verkopen. De campagne heeft voornamelijk als doel het imago van de overheid te verbeteren, zegt een woordvoerster van het ministerie van Binnenlandse Zaken. En niet zozeer als een methode om de personeelstekorten bij de overheid op te lossen. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken moet in deze bezuinigingstijd besluiten of hij met de miljoenen euro's kostende campagne wil doorgaan. De woordvoerster stelt dat er bij de overheid nog steeds meer mensen weggaan dan er binnenkomen. Reden waarom het ministerie van Binnenlandsde Zaken nog dit weekeinde een grote personeelsadvertentie heeft geplaatst.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie