Orangina verkeert in zwaar weer vanwege onvoldoende onderzoek

Campagne ter promotie van het ‘omgekeerde blikje’

Orangina heeft de opening van 40 miljoen Franse blikjes aan de onderkant geplaatst en zo ‘het eerste omgekeerde blikje’ gemaakt. Zo wordt de pulp in het drankje beter gemixt als het wordt gedronken.

Het verhaal van de campagne is dat deze innovatie voor veel online opschudding zorgde, ‘bad buzz’ creëerde. Want wat blijkt?  

Orangina verzaakte te checken of mensen die ondersteboven op de wereldbol lopen, want volgens het merk het geval is op de Zuidpool, het drankje uit dit omgekeerde blikje nog wel goed kunnen drinken.

#OranginaGate was geboren.

Om een eind te maken aan deze ‘historische slechte publiciteit’ geeft het merk een fan de kans om zelf te onderzoeken of je het omgekeerde blikje op de Zuidpool kunt drinken.

Wie kans wil maken op het winnen van de expeditie, moet een antwoord op de vraag ‘is het wel of niet mogelijk om een Orangina-blikje op de Zuidpool te drinken?’, met daarbij de hashtag #OranginaExpedition

De campagne is bedacht door Frans creatief bureau Buzzman.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie