Vandaag werd bekendgemaakt dat Ben Cohen en Jerry Greenfield een ijssmaak hebben gemaakt, vernoemd Democratische presidentskandidaat Bernie Sanders.
Sanders is senator van de staat Vermont, thuisbasis van Ben & Jerry’s.
Ben Cohen was er al een paar maanden bezig, maar nu is het er: 'Bernie's Yearning.' Smaak: met melkchocolade- en mintijs.
De chocoladelaag staat volgens Cohen voor de grote hoeveelheid economische voordelen die de ‘1%'ers’ sinds het einde van de recessie ontvingen.
Daaronder 'zit de rest van ons’, zo is op de verpakking te lezen.
Het advies van Cohen: breek de chocoladelaag in kleine stukjes en 'deel het met je mede-Amerikanen.'
Het gaat om een beperkt aantal bekers ijs: 40 stuks. 25 daarvan worden gedoneerd aan de campagne van Sanders.
De Sanders-campagne is een actie gestart: medestanders kunnen de bekers winnen.
De Sanders-mensen hebben alle ingrediënten, diensten en producten voor het ijs gekocht.
Cohen en Greenfield maakten het ijs in hun vrije tijd in de keuken van Cohen.
Het merk Ben & Jerry's (sinds 2000 een Unilever-merk) zelf distantieert zich van de actie van zijn mede-oprichter en twitterde dat het actie Cohen zelf is en niet van het bedrijf.
@kenvogel This was created by Ben as a citizen. The company is not involved.
— Ben & Jerry's (@benandjerrys) January 25, 2016
Cohen geeft het zelf ook aan. Op politieke site The Hill is te lezen: “Jerry and I have been constituents of Bernie Sanders for the last 30 years,” Cohen said of the longtime Vermont senator. But he noted that his company with fellow co-founder Jerry Greenfield is not directly involved with the flavor.’
En dat is ook de verpakking te zien. Het merk Ben & Jerry’s staat er niet op, wel ‘Ben’s Best’.
De slogan 'Vermont's Finest' is vervangen door 'Vermont's Finest Senator.'
Het is niet de bedoeling dat het ijs een grotere distributie gaat krijgen, het blijft bij deze actie.
Hoewel Ben & Jerrys's niet actief bij deze actie is betrokken, staat het merk, vanwege bovengenoemde oprichters, wel regelmatig voor de goede zaak.
Zoals met een smaakvariant die de klimaatverandering onder de aandacht moet brengen.
Ook hebben ze een wedstrijd Join Our Core (vernoemd naar de smaakvariant The Core) waarin het merk opzoek gaat naar jonge ondernemers met een duurzaam idee.
In 2009 kwam het merk met Hubby Hubby-ijs, om te vieren dat het homohuwelijk in Vermont een feit was.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!