Op dit moment wordt 70% van online video programmatic verhandeld. Het merendeel van deze uitingen zijn statische doorvertalingen van tv-commercials. En daardoor wordt de belangrijkste kracht van programmatic, het tonen van de juiste boodschap aan de juiste persoon, niet optimaal benut. ‘We adapt’ zegt hier een oplossing voor te bieden.
De Nederlandse startup een van de eersten wereldwijd die niet alleen op dynamische wijze verschillende video ads genereert, maar deze ook direct kan uitserveren naar de verschillende programmatic platforms. Adverteerders kunnen daardoor gepersonaliseerde video ads aan de consument tonen.
Eerste klanten
In de afgelopen twee jaar zou er met verschillende adverteerders aan de technologie zijn gewerk. Als eerste klanten worden KLM, TNT en ING genoemd. De startup claimt daarnaast funding te hebben van verscheidene angel investors uit de mediawereld.
Oprichter van We adapt is Maarten Boon, van oorsprong een filmmaker die met zijn bedrijf Minivegas veel (inter)nationale prijzen in de wacht sleepte. 'De inzet van één commercial volstaat niet meer,' aldus Boon: 'Door het gebruik van programmatic creative video is een marketeer in staat om de juiste boodschap, aan de juiste persoon op het juiste moment te vertellen. Denk aan wisselende shots, dynamische edits, layering met graphics, 3D-modellen of dynamische voice-overs. De uiteindelijke samenstelling van de advertentie wordt bepaald aan de hand van de beschikbare data.'
Testen en optimaliseren
Het platform kan de video’s uitserveren naar de meest voorkomende kanalen, van online en mobile tot e-mail, social, out of home en tv. De inhoud en de verschijningsvorm van de vertoonde video-ads worden bepaald aan de hand van een reeks van variabelen, zoals de positie binnen de customer journey, het specifieke touchpoint of de positie binnen een sequentiële verhaallijn.
Boon merkt op dat adverteerders door de inzet van de technologie van We adapt niet alleen in staat om relevantere advertenties te presenteren, maar dat het ook makkelijker wordt voor ze om verschillende versies van commercials te testen en te optimaliseren. 'Dit maakt de inzet van het platform zowel geschikt voor branding als performance doelstellingen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!