Al in het vorige kwartaal (het vierde van 2007) vertoonde de oplage van de grootste krant van Nederland een stijgende tendens. De Telegraaf ging in vergelijking met het eerste kwartaal van 2007 met bijna 10.000 exemplaren omhoog: van 615.649 naar 625.405. De Telegraaf op zondag ging wel terug in oplage: van 641.343 naar 636.972 exemplaren.
AD Nieuwsmedia daalt van 426.313 naar 413.993 exemplaren. Ook de Volkskrant (250.687 naar 236.364) en NRC Handelsblad 213.211 naar 204.572. Trouw kan de stijgende tendens van 2007 niet doorzetten: de oplage gaat terug van 97.513 naar 93.524 stuks. Het Parool gaat van 64.445 naar 64.251.
Het Financieele Dagblad en NRC.Next en Het Parool noteren wel een plus: Het Financieele Dagblad gaat van 55.265 naar 55.849 en NRC.Next van 56.480 naar 64.715.
Bij de gratis dagbladen blijft Metro de grootste. De totaal verspreide oplage van die krant gaat omhoog van 522.818 in het eerste kwartaal van 2007 naar 553.021 in het eerste kwartaal van dit jaar. Spits gaat van 431.431 naar 457.619. Dagblad De Pers is de nummer 3 met 440.714 exemplaren. Een vergelijking met 2007 is pas mogelijk in het tweede kwartaal. Dat geldt ook voor DAG. Dat komt in Q1/2008 op 380.26.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!