Ontwerpwedstrijd voor nieuwe logo Raad EU

Brandsupply, een online marktplaats voor grafisch ontwerp, heeft een ontwerpwedstrijd georganiseerd voor het nieuwe logo van de Raad van de Europese Unie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Raad van de EU wil een nieuw logo en gaf eerder aan dit via een ontwerpwedstrijd te doen. Drempels op de weg zijn de hoge toelatingseisen. Ontwerpers moeten minstens drie referenties aandragen waarvoor men heeft ontworpen tegen een prijs van minimaal 30.000 euro per klant.

Veel freelancers, MKB’ers en studenten kwomen hierdoor niet in aanmerking voor deelname. Het is ook lastig voor EU-staten waar het prijsniveau lager ligt dan gemiddeld.

zegt hierover: ‘Er schijnen hoge eisen en bedragen nodig te zijn om de Raad van een grafische identiteit te voorzien. En dat terwijl de logo’s van bijvoorbeeld Nike, Coca-Cola en Google laten zien dat het anders kan.

‘Vanuit het oogpunt van crowdsourcing is het dan ook niet te begrijpen waarom deze eisen worden gekozen. Dit is waarom Brandsupply, dat al ontwerpwedstrijden organiseerde, heeft besloten zelf een wedstrijd op te zetten waarbij iedereen mee mag strijden om het nieuwe logo te ontwerpen.’

Het gaat hierbij volgens de online marktplaats niet om de financiële cijfers, maar om talent.

De Brandsupply-community zal uiteindelijk de winnaar kiezen en deze zal een geldbedrag van 250 euro en aandacht via diverse media krijgen.

Brandsupply kan echter niet garanderen dat de Raad iets met de ontwerpen gaat doen, maar ziet het vooral als een signaal om ‘te laten zien dat het tijd is om iedereen in Europa gelijke kansen te bieden op de opdracht en dat geld niet altijd de oplossing is’.

De wedstrijd loopt vanaf nu en duurt tot 1 september.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie