Daarnaast zullen, volgens CEO Chris Komisarjevsky, een aantal senior executives een stapje omlaag moeten doen. Zij worden als parttime senior adviseurs ingeschakeld.
De meningen over redenen voor de drastische bezuinigingsmaatregelen lopen uiteen. Volgens een voormalige Burson-medewerker presteerde de keten slecht, met name op het gebied van corporate PR en public affairs. Andere bronnen melden dat Burson slechts dood hout aan het kappen is en dat het broodnodig was de salarisgroei in te perken. ‘Er zijn veel te veel mensen werkzaam bij Burson die 350 dollar per uur in rekening brengen, terwijl ze niets anders doen dan persberichten schrijven’, aldus een ingewijde.
Topman Komisarjevsky houdt vol dat het een eigen initiatief is en niet op last van moederorganisatie WPP. Volgens Komisarjevsky zal de wereldwijde omzet dit jaar met 12 procent stijgen tot ruim driehonderd miljoen dollar.
Of er bij de Nederlandse Burson Marsteller Nederland ook banen verdwijnen, is niet bekend. De directie van Burson Marsteller was niet bereikbaar. (5-12-2000) (Bron: PR Week UK)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!