Sociale motivaties blijken de belangrijkste beweegredenen voor het frequente bezoek aan virtuele communities te zijn. Daarnaast speelt het feit dat de meisjes in een virtuele community controle kunnen hebben op het virtuele leven een belangrijke rol. Deze conclusies trekt Rabobank na onderzoek dat de bank heeft laten uitvoeren door Newcom Research & Consultancy in samenwerking met Universiteit Twente (UT) en Universiteit van Amsterdam (UvA) onder ruim 4.400 meisjes.
Naast online gaming blijken afspraken met vriendinnen in het 'echte' leven nog steeds een belangrijke tijdbesteding van de jonge meisjes. Uit het onderzoek komt verder naar voren dat meer dan de helft van de jonge vrouwelijke bezoekers van de virtuele internetcommunity gevoelig is voor ingame acties. Na de lancering van een virtueel Rabobankkantoor op de website van goSupermodel.nl blijkt het overgrote merendeel van de meisjes positiever tegenover onderwerpen als sparen te staan dan daarvoor. Bovendien blijken zij de bank achteraf meer top of mind te hebben en beter te beoordelen. Het onderzoek lijkt volgens de bank aan te tonen dat campagnes binnen een internetcommunity grote invloed kunnen hebben op een jonge doelgroep.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!