Uit Amerikaans onderzoek van de Association of National Advertisers (ANA) en de Mobile Marketing Association (MMA) blijkt dat steeds meer marketeers van plan zijn om mobile marketing in hun campagnes op te nemen. Uit dit onderzoek bleek dat 88 % van de marketeers dit jaar gebruik wil maken van mobiele campagnes. Daarnaast zegt 75 % de budgetten voor mobiele marketing dit jaar te zullen opdrijven. In 2010 gaf slechts 59 % van de ondervraagde marketeers aan hun budgetten voor mobiele marketing te verhogen.
"In 2010 heeft 62% van de grote adverteerders mobiele marketing in zijn campagnes gebruikt," aldus het webmagazine Mediapost.com. "Eerder al had de sector gemeld dat een belangrijk aantal klanten de mobiele budgetten tot bedragen tussen 100.000 dollar en 200.000 dollar hadden verhoogd, terwijl het jaar daarvoor meestal onder de grens van 50.000 dollar werd gebleven." De investeringen gaan in de eerste plaats naar mobiele websites, apps, sms-campagnes, display-reclames en zoekopdrachten. Slechts 19 % van de respondenten dat zijn bedrijf een nieuwe interne groep heeft gecreëerd om mobiele marketing te beheren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!