Omzetdaling Audax, focus meer op logistiek

Audax zag in 2013 de omzet met 34 miljoen euro dalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorig jaar werd een omzet van ruim 251 miljoen euro gerealiseerd, tegen 285 miljoen in 2012. Het resultaat na belastingen bedroeg 3,6 miljoen euro negatief. De onderneming schrijft dit voornamelijk toe aan de eenmalige kosten voor reorganisaties en bijzondere waardeverminderingen. In 2013 werd het vermogen versterkt met 5 miljoen euro. De directie verwacht voor het lopende jaar een verbetering van het resultaat, gevolgd door een duurzame winst in 2015.

Logistiek
In 2013 heeft Audax haar strategie herzien. Het zwaartepunt komt steeds meer te liggen op logistiek. De recente overeenkomst met Aldipress (Sanoma) past daarin. Voortaan vallen de activiteiten van Aldipress onder Audax’ dochteronderneming Media Logistics. Daarnaast investeert Audax &;fors&; in automatisering en in haar machinepark. 

Retail
In het retailsegment richt Audax zich met onder meer de AKO-winkels op high traffic locaties, plaatsen waar veel consumenten langs komen en het aantal aankopen dus hoog is. Het contract met Schiphol voor de AKO-winkels werd met tien jaar verlengd. Met NS praat Audax over uitbreiding van AKO-winkels op stations.

Uitgeefactiviteiten
In de uitgeefactiviteiten richt Audax zich in Nederland volledig op de doelgroep vrouwen,  met print en nieuwe e-commerce initiatieven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie