Nuts krijgt een nieuwe bite, maar willen we dat wel?

Moet je wel gaan sleutelen aan instituten? Kun je een icoon zo maar veranderen? Ze hebben er bij Nestle vast heel goed over nagedacht. Internationale marketeers komen in een brandgroup bijeen, doen voor tonnen onderzoek en dan blijkt toch dat Nuts een beetje achterblijft in het geweld met de repen van Mars. Vervolgens wordt er nog heel lang nagedacht en gepraat en uiteindelijk moet er toch een knoop worden doorgehakt. Ja, en dan wordt de smaak aangepast.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nuts, toevallig wel één van de eerste candybar-merken in Nederland, bestaat al sinds 1950. De herkenbare geel-rode verpakking kent iedereen. De reep staat bekend om de combinatie van knapperige hazelnoten, nougat, karamel en chocolade.
Mooi, denk je dan. Da’s duidelijk.

Maar nee, nu komt Nuts met een ‘verbeterde receptuur’.

Nestle: ‘De nieuwe NUTS is luchtiger en heeft een softere bite gekregen.’

Maar waarom? Nergens wordt gemeld wat de reden is dat er wat moest gebeuren. Ik vermoed marktaandeelverlies.

Naast een verbeterde receptuur, heeft de verpakking van NUTS ook ‘een meer eigentijdse uitstraling’ gekregen.

Op de nieuwe verpakking is nu in één oogopslag te zien hoeveel kilocalorieën een portie bevat en wat de dagelijkse voedingsrichtlijn is, schrijft Nestle.

Jaren geleden werd er nog een spraakmakende campagne gemaakt voor Nuts, No Nuts, No Glory, maar die deed kennelijk ook niet genoeg, want daarna is het toch wel erg stil gebleven.
En schrijft Nestle nu, zonder met de ogen te knipperen: ‘Uit onderzoek is gebleken dat de naamsbekendheid van Nuts 100% is. De reep is populair als lekkere energiesnack op het werk, bij het sporten of zomaar tussendoor. Per jaar worden er in Nederland maar liefst 15,5 miljoen Nutsen verkocht en daarmee is Nuts één van de populairste candybars van ons land.’

Ja, precies. En dan ga je dus alles veranderen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie