Premium

NPO3 en RTL7 winnen terrein in week 43

De marktaandelen van de zendergroepen waren stabiel in week 43. Dankzij voetbal hadden NPO3 en RTL7 een hoger aandeel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de week van 20 tot en met 26 oktober hadden de RTL-zenders in 20-49 een gezamenlijk aandeel van 35,2 (+0,1). Ster kwam uit op 24,0 (+0,4) en SBS op 20,2 (+0,1). De BrandDeli zenders hadden samen een aandeel van 8,3 (-0,7).

RTL4 bleef marktleider, maar verloor aandeel: 20,7 (-1,2). De nummer 2 was weer NPO1 met 13,7 (-0,5) en op de derde plaats stond SBS6 met 8,7 (gelijk aan week 42). NPO3 ging door Champions League voetbal van 6,4 naar 7,5 procent en RTL7 van 4,7 naar 5,7. Ook Veronica groeide in aandeel, van 5,7 naar 6,2 procent.

Best bekeken
Bij de populaire programma’s in 20-49 weinig verschuivingen. De drie RTL4-programma’s The Voice of Holland, Nieuwe Buren en Goede Tijden, Slechte Tijden staan ook deze week in de top-3.



Uitgesteld kijken
Uitgesteld wordt Flikken Maastricht (NPO 1) opnieuw het beste bekeken: 389.000. Expeditie Robinson (RTL5) staat twee met 276.000, Nieuwe Buren drie met 246.000.


Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie