Dat blijkt uit vanochtend bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK in de doelgroep 20-49.
NPO Radio 2 gaat van 12,6 naar 16,7 procent (index 133) en is daarmee veel populairder dan een jaar eerder, toen Radio 538 nog bovenaan stond. Dat is nu tweede met 14,9 (was 16,5, index 90).
Qmusic weet tussen de kersthits en Top2000 goed stand te houden met een aandeel van 13,4 (was 12,04, index 108). Ook Sky Radio laat groei zien: 12,4 procent (was 10,8, index 115).
NPO 3FM daalt in aandeel met bijna een kwart van 12,5 naar 9,5 procent (index 76).
Opvallende groei is er voor de commerciële regiozenders van E Power: van 3,9 naar 5,0 procent (index 128).
10+
Bij 10+ is Radio 2 eveneens marktleider met een aandeel van 14,8 (index 108), voor Sky Radio met 11,3 (index 107) en Radio 538 met 10,5 (index 100).
Foto: Paul Ridderhof