Nieuwe verkeersveiligheidscampagne

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat en het Verbond van Verzekeraars zijn gestart met de campagne ‘Houd twee seconden afstand.’ Deze campagne is het vervolg op de campagne ‘Weinig afstand, erg riskant’ die vorig jaar gehouden werd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kop-staartbotsingen kostten in 1998 aan veertig mensen het leven, 6000 raakten gewond. De financiele schade van de 57.000 kop-staartbotsingen in dat jaar bedroeg 500 miljoen gulden. Het gaat hierbij om letselschade en materiele kosten.

Met onder andere een TV-spot en attentieborden langs de snelweg wordt de weggebruiker op de twee-secondenregel geattendeerd. Aanvullende informatie is te vinden op en in huis-aan-huisbladen.

De twee-secondenregel houdt in dat auto’s minstens twee seconden uit elkaar rijden. Het ministerie en het Verbond van Verzekeraars werken bij deze campagne samen met 3VO en het Korps Landelijke Politiediensten. (13-10-2000)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie