Het platform legt deze vervolgens automatisch neer bij andere verzekeringsmaatschappijen. Die maatschappijen matchen of verbeteren de betreffende verzekering tegen een betere prijs. De consument wijst de aanbieding af of aanvaardt deze. Een nieuw principe, waarbij vraag en aanbod worden omgedraaid.
Volgens de oprichters Dick Boersema en Tim Bakker biedt het platform ook voordelen voor verzekeraars, namelijk direct toegang tot potentiële klanten. Het biedt ze tevens de kans om prijzen en proposities te testen. Ook krijgen verzekeraars feedback bij de afwijzing van een aanbieding door de consument.
Voor de consument is en blijft VerzekeringVeilen.nl een gratis dienst. Wordt een aanbieding van een verzekeraar door de consument geaccepteerd, dan ontvangen de initiatiefnemers een vergoeding.
VerzekeringVeilen.nl is een open platform en daarmee in principe toegankelijk voor alle Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Op dit moment worden er actief aanbiedingen gedaan namens onder meer Aegon, Allianz, ASR, Avero Achmea, Delta Lloyd, FBTO, Generali, Nationale Nederlanden en Reaal. Het platform wordt de komende maanden ook geschikt gemaakt voor zorgverzekeringen.
Boersema en Bakker hebben FBTO actief betrokken bij het concept. Andere verzekeraars zijn niet actief benaderd. De twee hopen op een aanzuigende werking, zowel onder verzekeraars als de consument. ‘De consument kiest vaak voor gemak, door alle verzekeringen als pakket bij één aanbieder af te nemen’, zegt Boersema. ‘Het maximale voordeel haal je daar niet mee.’ Hij en Bakker vinden dat dit veel efficiënter kan. ‘Stel, je bent een vijftigplusser die al vijftien jaar schadevrij rijdt. Die wil je als verzekeraar wel in je portefeuille hebben.’
Voorlopig moet Verzekeringveilen.nl het hebben van mond-tot-mondreclame. ‘We willen groeien, maar op een verstandige manier’, zegt Bakker. ‘Een volledige campagne gaat voorlopig nog een stap te ver.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!