Citroen heeft net als vele anderen zichzelf opnieuw uit willen vinden. Het is dan ook meer dan een nieuwe visuele identiteit. Het is ook ‘een vernieuwde klantbenadering en een nieuwe productlijn’
Euro RSCG, het bureau van Citroen schrijft: ‘Het doel hiervan is om na het succes van de Citroën C4 Picasso, marktleider in het M1 MPV segment, en de in de zakelijke markt succesvolle Citroën C5, het merk Citroën meer waarde te geven en zodoende het gamma te dragen en te ondersteunen.’
Het oude logo ging al weer 20 jaar mee. Hier is het:
Citroen: ‘De ontwerpers zijn erin geslaagd met behoud van de visuele herkenbaarheid iets nieuws en moderns te ontwikkelen. Zo hebben de chevrons meer kracht en reliëf gekregen om uit te drukken dat het merk Citroën staat voor beweging en technologische voorsprong. De merknaam Citroën wordt genoteerd onder de chevrons, is voorzien van zijn rode kleur, en legt hiermee een brug tussen geschiedenis en toekomst.’
Een ander onderdeel dat de nieuwe merkbeleving moet uitdragen is: 'een parallelle modellijn die het voorvoegsel DS krijgt, waarmee men verwijst naar het legendarische type uit de jaren vijftig, zestig en zeventig'.
Deze lijn bestaat uit drie nieuwe modellen, die vanaf 2010 zullen worden geïntroduceerd.
Deze auto’s zullen DS3, DS4 en DS5 gaan heten en vertegenwoordigen binnen het Citroën-gamma het hoogste uitrustingsniveau, het zogenaamde premiumniveau, schrijft de autofabrikant.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!