Thuiswinkel.org trekt haar conclusie op basis van een zojuist afgesloten peiling onder de bij haar aangesloten internetwinkels, zoals ChateauOnline.nl, Conrad Electronic, DeWinkel.nl, Domega.nl, //hot-orange.com, MacroPolis, Ottoshop.nl, Pharmaplaza.nl, Shop.nl, TakeitNow en Wehkamp.nl. Deze internetwinkels maken allemaal melding van uitstekende decemberverkopen en veel websitebezoekers.
De website van ChateauOnline, de eerste aanbieder van wijn op internet in Nederland, had een stijging van 30% in het aantal bezoekers. Ten opzichte van december 1999 was de omzetstijging 200%. Ook ging de gemiddelde besteding per product met 20% omhoog.
MacroPolis, de dienst voor prijs- en kwaliteitsvergelijk, meldt dat in december 2000 het aantal pageviews 1,7 miljoen bedroeg, een groei van 81,1% ten opzichte van november. Het aantal IP-adressen was 250.000, een groei van 65,9%. Ten opzichte van december 1999 was er een groei van 123% in het aantal pageviews en 130,9% in IP-adressen. In december schreven zich 15.000 personen in voor de e-mail-nieuwsbrief tot een totaal aantal van 45.000.
Wehkamp.nl heeft in de maand december niet alleen een recordaantal bezoekers (600.000) gehad, maar ook een recordomzet geboekt via het internetkanaal. De verkopen (in waarde) waren een factor 4,5 hoger ten opzichte van de vergelijkbare periode in 1999. Met name het verkoopaandeel in 'electric' was hoog. ‘Onze e-mailcampagnes spelen een steeds belangrijkere rol in onze direct marketingstrategie. In 2001 denken wij aan een verdubbeling van onze internetomzet, die dan circa 100 miljoen gulden zal bedragen,’ zegt Oscar Diele, internetmanager van Wehkamp.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!