Dat meldt het Radio Advies Bureau (RAB). De netto bestedingen waren vorig jaar 233 miljoen euro, een groei van 2,8 procent ten opzichte van het jaar daarvoor (2013: 227 miljoen). De spot-omzet groeide met 5,5 miljoen naar bijna 219 miljoen. De non-spot bestedingen gingen opnieuw naar een recordomzet: ruim 14 miljoen euro en een groei van 6 procent.
Ziggo
Uit de bruto cijfers van Nielsencijfers blijkt dat Ziggo door een verdubbeling in radiobestedingen op nummer 1 komt in de top 10 van radioadverteerders (was 5 in 2013). Kruidvat stijgt zelfs van 18 naar 2, Peugeot handhaaft de nummer 3-positie, Lidl stijgt van 6 naar 4 en Volkswagen staat op de 5e plaats (was 4e 2013). De top 3 branches blijven ongewijzigd ten opzichte van 2013: retail op 1, gevolgd door transport en financiële dienstverlening. Het aantal adverteerders is met 1.782 adverteerders in 2014 nagenoeg gelijk gebleven.
Liedewij Hentenaar, directeur van het RAB: 'Adverteerders hebben vaker radio ingezet in 2014, met bovendien een groter bestedingsaandeel voor radio per adverteerder.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!