Netto radio-omzet groeit bijna 3 procent in 2014

De bestedingen aan radioreclame komen uit op 233 miljoen euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt het Radio Advies Bureau (RAB). De netto bestedingen waren vorig jaar 233 miljoen euro, een groei van 2,8 procent ten opzichte van het jaar daarvoor (2013: 227 miljoen). De spot-omzet groeide met 5,5 miljoen naar bijna 219 miljoen. De non-spot bestedingen gingen opnieuw naar een recordomzet: ruim 14 miljoen euro en een groei van 6 procent.

Ziggo

Uit de bruto cijfers van Nielsencijfers blijkt dat Ziggo door een verdubbeling in radiobestedingen op nummer 1 komt in de top 10 van radioadverteerders (was 5 in 2013). Kruidvat stijgt zelfs van 18 naar 2, Peugeot handhaaft de nummer 3-positie, Lidl stijgt van 6 naar 4 en Volkswagen staat op de 5e plaats (was 4e 2013). De top 3 branches blijven ongewijzigd ten opzichte van 2013: retail op 1, gevolgd door transport en financiële dienstverlening. Het aantal adverteerders is met 1.782 adverteerders in 2014 nagenoeg gelijk gebleven.

Liedewij Hentenaar, directeur van het RAB: &;Adverteerders hebben vaker radio ingezet in 2014, met bovendien een groter bestedingsaandeel voor radio per adverteerder.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie