Dat betekent dat Nespresso, u weet wel: die peperdure koffiecups, voor het eerst via een ander kanaal dan het eigen Nespresso-kanaal kunnen worden gekocht.
Eind van dit jaar worden er Nespresso shops geopend in de filialen van de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam.
Het is ook de eerste keer in de geschiedenis dat Nespresso haar deuren opent voor het publiek binnen een bestaand retailconcept.
De winkels krijgen het uiterlijk van de reeds bestaande eigen Nespresso boutiques, zoals te vinden aan de PC Hooftstraat in Amsterdam. Men kan er terecht voor informatie, accessoires, machines en/of een kopje espresso.
Opmerkelijk, omdat Nespresso de cups tot nu toe alleen via het eigen kanaal verkocht. De klanten konden tot nu alleen via de telefoon of internet (en ook de eigen Nespresso-winkels) de cups bestellen.
Dat zorgde voor een gegarandeerde mooie prijs, alle klanteninfo bleef in eigen beheer én er is geen gedoe met lastige retailers die gaan stunten met jouw koffie-merk. Nu komt daar dus een einde aan....
Al zal de Bijenkorf de cups niet meteen in de ramsj gooien.
Een woordvoerster helpt me uit de droom. Op mijn opmerking dat Nespresso hiermee zijn business model uitholt, zegt ze dat de winkels in de Bijenkorf ook geheel in eigen handen blijven. En dat de prijs van de cups dus ook gelijk blijft.
Niels Kuyer, algemeen directeur van Nespresso Benelux, houdt het allemaal diplomatiek: "Consumenten hechten vandaag de dag zeer veel waarde aan een uitstekende service, informatievoorziening en advies. De boutique is voor Nespresso een zeer effectief middel gebleken om klanten kennis te laten maken met de unieke wereld van Nespresso. Met de opening van de twee nieuwe Nederlandse boutiques in de Bijenkorf, krijgen we de kans om nog dichter bij de mensen te komen en hen de Nespresso wereld te laten ervaren. De Bijenkorf heeft filialen op toplocaties en een geweldig sterke reputatie in Nederland.'
Slim, de boutique zoals die al in de PC Hooftstraat in amsterdam opereert, wordt gewoon naar warenhuizen getransporteerd. Nederland is nu door Nespresso aangewezen als proefland om dit principe uit te testen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!