Nescafé wilde in Berlijn mensen in contact met elkaar laten komen. Waarom in Berlijn? Omdat in Duitsland naar verluidt veel eenzame mensen wonen.
Idee van de actie 'It all starts with a Nescafé': eens kijken hoeveel van die vluchtige voorbijgangers een vriend van je kunnen worden via een kop koffie.
Geheimzinnig apparaat
Aan beide kanten van een straat was een geheimzinnig apparaat aan een stoplichtpaal bevestigd. Alleen als twee mensen tegelijk op een knop drukte, opende het mysterieuze apparaat zich en schonk het een kop Nescafé.
Resultaat: 318 'connecties’, 33 high fives, 285 keer werd er gezwaaid en 839 keer glimlachten mensen.
Volgens The Drum is deze marketingactie een uiting van de nieuwe marketingweg die het bedrijf is ingeslagen.
Voor het eerst in 75 jaar werden juni vorig jaar alle producten en marketing in één positionering ondergebracht om zo flexibeler te kunnen werken en het merk beter in te richten op de de lokale smaken.