Premium

Nescafé wil Duitsers nader tot elkaar brengen

Een kop koffie is daar volgens het merk uitermate geschikt voor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nescafé wilde in Berlijn mensen in contact met elkaar laten komen. Waarom in Berlijn? Omdat in Duitsland naar verluidt veel eenzame mensen wonen.

Idee van de actie &;It all starts with a Nescafé&;: eens kijken hoeveel van die vluchtige voorbijgangers een vriend van je kunnen worden via een kop koffie.

Geheimzinnig apparaat

Aan beide kanten van een straat was een geheimzinnig apparaat aan een stoplichtpaal bevestigd. Alleen als twee mensen tegelijk op een knop drukte, opende het mysterieuze apparaat zich en schonk het een kop Nescafé.

Resultaat: 318 &;connecties’, 33 high fives, 285 keer werd er gezwaaid en 839 keer glimlachten mensen.

Volgens is deze marketingactie een uiting van de nieuwe marketingweg die het bedrijf is ingeslagen.

Voor het eerst in 75 jaar werden juni vorig jaar alle producten en marketing in één positionering ondergebracht om zo flexibeler te kunnen werken en het merk beter in te richten op de de lokale smaken.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie