Nederlander koopt mobieltje liefst in winkel

Een meerderheid (57 procent) van de Nederlanders koopt zijn of haar mobiele telefoon nog steeds het liefst in een reguliere winkel. De persoonlijke behandeling in een winkel is hiervoor de belangrijkste reden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eén op de vijf Nederlanders (19 procent) koopt de mobiele telefoon het liefst via internet. Het gemak en de snelheid van internet zijn hiervoor de belangrijkste redenen.

Dit blijkt uit de binnenkort te verschijnen Telecom Monitor 2006 van .

Internet is wel de belangrijkste bron bij het zoeken van informatie over mobieltjes. Bij het oriënteren op een nieuw abonnement, gebruikt 86 procent van de Nederlanders het internet. Folders en brochures worden door 44 procent geraadpleegd en 35 procent haalt de informatie bij vrienden, kennissen of buren.

Internet wordt vooral gebruikt om abonnementsprijzen te vergelijken (88 procent), de beste aanbieding te zoeken (67 procent) en om voorwaarden van abonnementen te vergelijken (58 procent).

Bij de keuze voor een (nieuwe) aanbieder van mobiele diensten zijn prijs en landelijke dekkingsgraad nog steeds het meest belangrijk, hoewel hun rol minder groot is geworden dan in 2005.

Het toestel dat men bij een abonnement krijgt speelt een minder belangrijke rol, maar is in vergelijking met vorig jaar wel belangrijker geworden.

Genoemde redenen bij keuze aanbieder mobiele diensten
Prijs 44 procent (2005) 35 procent (2006)
Landelijke dekking 43 procent (2005) 34 procent (2006)
Toestel 16 procent (2005) 19 procent (2006)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie