Dat blijkt uit onderzoek van MindWorld en marketing pr-bureau Linden & Barbosa. Ze hebben in samenwerking met GMI (Global Market Insite), een onderzoek geïnitieerd naar de beleving van de Olympische Spelen bij de Nederlandse bevolking.
De protesten tegen de Olympische Spelen in Bejing houden het nieuws in zijn greep. Het sportieve karakter van deze Spelen is daarbij naar de achtergrond verdwenen. Over sponsoring van Olympische Sporters is de Nederlandse bevolking grotendeels positief (65%) gestemd. Een kleine groep respondenten (10%) is minder positief. Zij brengen de Spelen in direct verband met het Chinese regime. Het steunen van de Spelen en sporters zien zij als indirecte steun aan de Chinese politiek.
‘Op basis van de huidige beleving van de Olympische Spelen in Beijing, adviseert MindWorld om je als sponsor niet te verbinden aan de locatie (China en/of Beijing), maar des te meer aan de sporters en sporten zelf. Het verweven van het sport evenement met de politieke situatie door sponsoren is daarbij helemaal af te raden’, zegt Rudmer van der Meulen van MindWorld Europe.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!