Nationale Marketing Strijd komt er weer aan

We hebben een gloeiende hekel aan het pushen van evenementen (behalve als ze van het Tijdschrift voor Marketing zijn).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar soms doen we het wel, want dan is de organisator zo sympathiek. Dat is nu ook het geval bij de .

Dat is een tweedaags evenement waarbij de deelnemers, die zich in de laatste fase van hun studie bevinden en affiniteit hebben met marketing, strijden om de titel Hét marketingtalent van 2007 (en een geldprijs van ? 2.000).

Vorig jaar deed onze onvolprezen molblogger Danielle Schouten de pr voor dat evenement (inmiddels zit ze bij VODW), en hadden we er een paar stukjes over. Nu doe ik het maar.

Voor de bedrijven is het een aardige mogelijkheid om zich zo goed mogelijk te profileren en de studenten krijgen de kans om zich in de kijker te spelen van de bedrijven.

Bedrijven als Heineken, DSM, Unilever, T-Mobile, Google, ING, Philips, Océ, Sabic, VODW, Tijdschrift voor Marketing en Fairchild Marketing doen mee als sponsors, maar houden ook workshops.

Het is dus één grote markt. Vorig jaar viel me op dat er door de finale teams buitengewoon hard gewerkt werd, en dat de stress overal toesloeg. Het angstzweet liep door de kamertjes. De eindpresentaties in het Engels zorgden ook voor veel zenuwen. Bij de deelnemers én de jury. (op de foto zie je het dagprogramma.)

De deelnemers krijgen een aantal cases en vertegenwoordigers van de bedrijven lopen rond en beoordelen de studenten op hun functioneren in het team (lees: halen de talenten er uit).

Zou eigenlijk wel van een van de bedrijven willen weten of ze tevreden zijn met deze wijze van werving&selectie.

De studenten vinden het volgens mij niet erg om zich zo in de kijker te spelen.

(Al zijn ze allemaal wel erg keurig en aangepast. Het mag best wat wilder en non conformistischer, vind ik zelf. Marketing is toch een vak van oorspronkelijke geesten?)

Dit jaar zal de Nationale Marketing Strijd plaatsvinden in Eindhoven onder het thema Smiling Sells.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie