De nieuwe Monsterboard-commercial roept associaties op met de legendarische film King Kong, waarin een reusachtig monster zich een weg baant tussen wolkenkrabbers. Het grote verschil is dat het nu niet gaat om een gorilla, maar om een harig, paars monster dat letterlijk met zijn klauwen talenten van hun werkplek plukt om ze op een werkplek te plaatsen die zij verdienen
Met de commercial wil het recruitmentplatform de naamsbekendheid onder millennials vergroten.Naar verwachting maakt deze generatie over een paar jaar de grootste groep uit van de werknemers in Nederland. De campagne is de hele maand januari te zien op alle tv-stations van RTL en Brand Deli.
Sander de Bruijn, marketing directeur Monsterboard: 'Wij willen de millennial ervan overtuigen dat ze niet elke baan zomaar moeten accepteren, maar dat ze moeten gaan voor die ene baan die bij hun talent past. Wij kunnen ze daarbij helpen, onder meer door onze mobiele sollicitatieapp die op basis van hun vaardigheden en voorkeuren alleen die banen toont die passen bij de werkzoekenden.'
Concept en creatie van de campagne zijn van KBS, New York.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!