Hier enkele Mobile Marketing Campagnes:
Na de Malibu iPhone Game is dit de tweede applicaties van dit alcoholische cocosdrankje. Wel vreemd is dat nauwelijks informatie over het product Malibu zelf in de app naar voren komt. De app richt zich op het mixen van exotische dancemusic van Radio Malibuboom Boom. Het online station is een spin-off van de wereldwijde multimediale 'Radio MaliBoom Boom' campagne dat reeds in 2009 is gelanceerd.
Hewlett Packard
HP maakt voor haar HP Photosmart printers via mobile display advertising reclame op de iPhone app van NU.nl. De mobiele campagne is zeer relevant voor de iPhone bezitter, aangezien je met de ePrint functie draadloos je emails en fotos van je iPhone kan uitprinten. Op de mobiele website is echter een voorbeeld te zien van een Blackberry. HP had in deze (via de iphone nu.nl app doorverwezen) micro website beter een iPhone kunnen gebruiken.
OAD Reizen
Deze reisorganisatie is bij velen bekend als de 'reisleider voor senioren busreizen'. De mobiele banner op de Nu.nl app is erg korrelig en zwaar ondermaats. De boodschap is wel duidelijk: '45 euro voor met Oad-Vakantie check'. Na een tap op deze mobiele banner komen we terecht op een zeer basic mobiele website, waar je alleen je emailadres kan invullen. Er blijkt nog een voordeel voor de consument; je bespaard niet alleen 45 euro, maar je steunt ook nog eens SOS Kinderdorpen. Deze mobiele campagne verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar misschien heiligt het (goede) doel wel de middelen.
IKEA
Skäl betekent 'proos!' in het Zweeds. Net zoals alle Ikea productnamen, heeft deze app ook een Zweedse naam gekregen. Niet alleen de naam, maar ook de gehele app is in het Zweeds. Deze app is dan ook niet bedoelt voor de Nederlandse consument. Binnen enkele dagen is het Oud&Nieuw. Veel consumenten krijgen vrienden en familie over de vloer en een paar extra glazen is dan geen overbodige luxe. Met deze app kun je alvast zien welke glazen Ikea in haar assortiment heeft. Je kiest in de app je glas (waar de IKEA-prijs bij staat), vervolgens wordt deze gevuld met drank (vandaar ook de reden dat je minstens 17 moet zijn voor de app). De app maakt contact met je camera, waardoor je je omgeving ziet, en het lijkt alsof je een glas vasthoudt. Dan wordt het tijd om te klinken met iemand die de app ook heeft. Je hoort het glas klinken (in je eentje moet je de app even schudden) en tegelijkertijd worden je persoonlijke gegevens uitgewisseld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!