Freelance art director Jessica Stahl wilde de aandacht trekken van potentiele werkgevers en bedacht, maakte en bezorgde customized Bloody Mary’s voor reclamebureaus.
En? Wat heeft je Bloody Mary-actie tot nu toe opgeleverd? ‘Heel veel reacties, zelfs wereldwijd! Alle vijf de bureaus die ik heb bezocht met mijn customized cocktails hebben me uitgenodigd voor een gesprek. Ook internationaal heb ik reacties gehad die deuren naar nieuwe kansen openen. Hopelijk met een fulltime baan als resultaat.’
Hoe reageerden de bureaus? ‘Super-enthousiast. Bij Anomaly hebben ze hun Bloody Mary meteen soldaat gemaakt, ze vonden hem heel lekker. Volgens de anderen was het echt een spicy number. Zonder uitzondering vonden ze mijn actie van lef getuigen, en dan op een positieve manier. En ik ben gesterkt in mijn overtuiging een Bloody Mary de perfecte toegangsdeur is tot een sollicitatie.’
Bij welk van de vijf bureaus wil je het liefst aan de slag? ‘Bij alle vijf! Elk bureau heeft zijn eigen unieke stijl waar ik van zou kunnen leren en aan zou kunnen bijdragen.’
Had je de Bloody Mary’s zelf geproefd? Welke was het lekkerst? ‘Het was een zware taak, maar ik heb ze allemaal een paar keer geproefd… Het ligt aan mijn stemming welke favoriet is. Voor iets verfrissends is de Eyes Wied Open van Wieden+Kennedy heerlijk, voor het zwaardere werk de Anomalary en de 7am & Sunny geeft een fruitige draai aan je dag.’
Kun je bogen op enige horeca-ervaring? ‘Nee totaal niet. De Bloody Mary’s die ik dronk als ik op stap ging vond ik te zout, dus ging ik zelf aan het mixen. Mijn recepten werden avontuurlijker - en beter. Zo kwam het er van.’
Wat is de gekste die je ooit hebt gemaakt? ‘Ik mix al jaren mijn eigen cocktails en sjouwde altijd een tas mee, mijn BMT oftewel Bloody Mary Tote, met daarin alle benodigdheden. De allergekste was een totale mislukking: een ‘Dutchie’ met haring, mosterd en jenever. Verschrikkelijk smerig. Als iemand een idee heeft voor een, drinkbare, op Amsterdam gebaseerde creatie: let me know.’
En je eigen lievelings Bloody Mary? ‘Ik kom uit Maryland, bekend van de krabben, dus een Bloody Mary met krabbenschaar, soft-shell crab en natuurlijk gekruid met de beroemde Old Bay Seasoning sla ik niet af.’
Is het een idee om dit te vermarkten? ‘Mijn prioriteit is nu een full time job vinden. Maar ik zie zeker mogelijkheden om iets op te zetten met Bloody Creative, misschien voor d’r bij. Ik heb zelfs al wat serieuze lijntjes uitstaan om dat verder te concretiseren.’
Waarom moet een bureau jou aannemen? ‘Van concept tot design, fotografie, packaging, editing en branding tot online content. Met Bloody Creative heb ik dat allemaal gedaan. En behalve mijn frisse en internationale kijk op dingen kan ik wekelijks een Bloody Mary Bar voor de vrijmibo verzorgen. Zoals Cindy Gallop al zei: ‘someone hire her!’.
En dat deed Dopper dus.
Jessica Stahl presenteerde ook afgelopen juni Cannes Lions in zeven illustraties.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!