Het automerk wil met de campagne - safetruck.nl - de veiligheid van zijn trucks bij een breed publiek onder de aandacht brengen.
Eyecatcher van de campagne is een filmpje van een minuut waarin een zevenjarig meisje piekert over haar toekomst. Het verloop van de video moet duidelijk maken hoe die toekomst binnen enkele seconden verstoord kan worden. Uiteindelijk voorkomt het intelligente remsysteem een kop-staartbotsing, waardoor het meisje rustig verder kan piekeren over haar toekomst.
Roger de Kok, managing director van MCR: 'Vaak blijft de communicatie over dit soort systemen binnen de transportsector en wordt gekozen voor een focus op functie en techniek. Terwijl de veiligheid van trucks eigenlijk iedereen aangaat. We hebben daarom gekozen voor een aanpak die hopelijk zowel transportondernemers overtuigt van het belang van de systemen, als andere weggebruikers van het feit dat trucks mede dankzij deze veiligheidssystemen vaak veel veiliger zijn dan men beseft. Een focus op emotie, want dat is toch uiteindelijk de krachtigste manier om het belang van deze innovaties te onderstrepen.'
Credits
Klant: Martyn Fuite, Diederick Timp, Bart Smits en Jan van Gelderen
Bureau: MCR. Reclamebureau.
Art Director: Fabian Wijnekus
Copywriter: Martin van Diggele
Strategie: Roger de Kok
Account: Pjotr Hogendoorn
Productie: Hotel Rebel (Annemieke de Vries en Sandra de Boer)
Regisseur: Eche Janga
D.O.P.: Gregg Telussa