Mentos wil met #CompliMentos vrolijk en optimistisch uit de hoek komen

In deze tijden van Twitter en Facebook gaan we gebukt onder – makkelijke gegeven – negatief commentaar. Snoepjesmerk Mentos wil een tegengeluid laten horen.

Mentos, een merk van het Nederlandse Perfetti van Melle, start een socialmediacampagne onder de hashtag [http://www.mentos.com.au/complimentos/]. Het idee erachter is dat contact maken met elkaar het ‘allerleukst’ is als dat een positieve lading heeft. Mentos zegt bij monde van Daan Simonis: &;Het is tegenwoordig heel normaal om online commentaar te geven of ergens een opmerking te plaatsen. Helaas is dat niet altijd positief. Met de campagne van Mentos willen we het online commentaar een vrolijke en optimistische draai geven. We hopen dat we met dit kleine, frisse gebaar mensen een verrassend moment te bieden en iets dichter bij elkaar te brengen.&;

De start van de campagne start overigens ruimschoots voor (1 maart).

De nieuwe Mentos-campagne maakt onderdeel uit van de internationale merkstrategie &;Who says no to Mentos&;. In het verlengde daarvan ligt volgens Mentos de gedachte ‘Wie zegt nee tegen een complimentje?’ De campagne is gestart in Australië, waar celebrities de campagne al actief ondersteunen. De bedoeling is dat campagne vervolgens over de andere continenten wordt uitgerold.

Credits:
Creatief concept: Your Social
Credits Perfetti van Melle International: Daan Simonis
Verantwoordelijk bij Perfetti van Melle NL: Danielle Kuiper
Verantwoordelijk bij Your Social: Patric Kint, Ruben van Eijk
Website productie: Burst Digital
Muziek en sound design: Helmer Lathouwers

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie