Heel simpel
Je maakt online een coupon aan met een speciale aanbieding, cadeau of surprise. Vervolgens zet je een (aanklikbare) QR code en/of URL (weblink) van de digitale coupon op alle printbare media zoals:
Een advertentie in de krant of een magazine, stoepbord, flyer, winkelruitsticker, redactioneel artikel in een huis-aan-huisblad, affiche, enz.
De digitale coupon kan bovendien via een QR code of URL (weblink) toegankelijk worden gemaakt op internet; op een facebookpagina, website of blog, webshop, Twitter, Pinterest etc. en/of combinaties daarvan.
Door die koppeling ontstaat een cross mediaal effect met een veel groter bereik dan met een gewone papieren waardecoupon ooit gerealiseerd kan worden. De kans dat de aanbieding of actie op de verschillende kanalen viraal gaat, neemt hierdoor ook toe. En dat allemaal zonder meerkosten! En wat dacht je van de conversie op een dergelijke couponactie?
Hoe werkt het voor de consument?
Het is vooral het gemak en de snelheid waarmee de consument op de aanbieding kan reageren en zich kan verzekeren dat hij of zij van de aanbieding kan profiteren.
De consument kan de coupon uitprinten, via e-mail doorsturen naar bekenden, doorplaatsen op sociale media en opslaan in de smartphone of tablet en daarmee naar de winkel gaan. Simpel.
Extra blij verrassen
De Kras & Win variant van de digitale coupon maakt de coupon nog leuker voor de consument. Het spel is gratis te spelen en biedt een extra prikkel door de kans dat er iets gewonnen kan worden. Dat kan een korting zijn van X of Y procent, twee voor de prijs van een, X procent korting op een volgende aankoop, een cadeau of surprise. Wie vindt dat niet leuk?
Het spelelement brengt extra spanning en sensatie voor de deelnemer en veel attentiewaarde voor de productaanbieder van de coupon.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!