MEC introduceert Little Finger Ads voor de mobiele advertentiemarkt

Het mediabureau komt met een ‘pixel ad’ van 1X1.

60 Procent van de clicks op mobile advertenties wordt gegenereerd omdat mensen te dikke duimen hebben, . Het zijn clicks die per ongeluk ontstaan en mensen uit hun beleving halen met een frustrerende user experience als eindresultaat.

Door de formaten extreem af te slanken hoopt MEC de mobiele advertentiemarkt weer nieuw leven in te blazen. Het bureau biedt geen medium rectangle meer van 300X250 maar juist een ‘pixel ad’ van 1X1. Het doel van MEC is om voor de zomer alle banners te reduceren naar dit formaat.

Rik toe Water, Creative Director MEC Global: &;In een mobiele wereld die geteisterd wordt met dikke aanwezige ads werd het tijd voor een tegenbeweging. We geven de ruimte terug aan de gebruiker en richten ons op de “dode pixelruimte” die tot nu toe onbenut bleef. Doeltreffende ads voor het fijne oog met eenduidige boodschap.&;

Camiel Verhey, Mobile Director MEC Globlal: &;Het afgelopen jaar hebben we zeer intensief en met veel plezier aan de strategie en mobile propositie van MEC gewerkt, hierin hebben we als bureau intern en met onze klanten mooie stappen gemaakt. De mooiste stap is vandaag gezet met de introductie van deze Little Finger Ads.&;

Little Finger Ads zijn volgens MEC &;klein genoeg om alle adblockers op speelse wijze te omzeilen&; en worden in-huis gemaakt door een speciaal geselecteerd creatieteam.

MEC publiceert volgende maand de eerste resultaten.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie