Wie nieuwsgierig is naar de kunst achter prijswinnende campagnes, kan donderdag voor de tweede keer terecht bij HowWow in het NewWerkTheater te Amsterdam. Martijn Thijssen en zijn team van productiebedrijf Artbox organiseren de avond om 'de kunst van creatie' te belichten.
Inspiratie uit het buitenland
Thijssen: 'De naam HowWow is gebaseerd op de WOW-Factor gevolgd door de HOW-Vraag. Een kijkje achter de schermen van deze creaties. Hoe zijn ze hier op gekomen, wat was de briefing? Een lucky shot of een reeks van prachtige producties?'
De directeur van Artbox vertelt dat hij zich graag laat inspireren door makers van over de hele wereld. 'Afgelopen week was ik bijvoorbeeld in Antwerpen USbynight.be. Dan kom ik vol energie en ideeën terug. Op deze manier ontdek ik de meest waanzinnige producties en artiesten. Als ik de verhalen achter de producties hoort, dan smelt ik.'
HowWow is zijn eigen festival rondom creativiteit. Dit jaar nodigt hij twee animatiestudio's en een 'still-partij' uit. 'Ik wil niet alleen maar partijen die door Artbox vertegenwoordigd worden. Gewoon de beste van de beste', zegt hij. Dit jaar zijn dat Passion Pictures en Jelly uit Londen en Illusion uit Bangkok.
Passion Pictures
Dave Walker is CG- en VFX-supervisor bij Passion Pictures. Dit productiebedrijf bestaat zo'n dertig jaar en maakt zowel animatiefilms als documentaires als 'Searching for Sugar Man' en 'The Last Year'. Een van de meest recente animatievideo's is deze kerstreclame voor het Britse merk Very.
Jelly London
Productiebedrijf Jelly is gespecialiseerd in animatie. Oprichter Chris Page spreekt samen met George Coffey. Coffey leidt The Kitchen, een speciaal team van Jelly dat zich bezighoudt met experimentele videostijlen. Zij combineren bijvoorbeeld design, illustratie, 2D, 3D en stopmotion. Een recent voorbeeld zie je hieronder.
llusion
De producenten van Illusion uit Bangkok maken prijswinnende printadvertenties met CGI. Post Rattanas is directeur Productie. Hij vertelt over de totstandkoming van de reclamecampagnes van Illusion.
Een van de meest recente campagnes is onderstaande, voor de geluidswerende koptelefoon van JBL (samen met Cheil Hongkong).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!