Dat blijkt uit vanochtend bekendgemaakte cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode maart-april 2014.
In vergelijking met de periode februari-maart groeide het marktaandeel van 538 met 0,2 procent. Sky Radio en ORN blijven 2 en 3. Sky Radio zag het aandeel dalen van 10,3 naar 10,2 procent. ORN ging van 10,2 naar 9,9.
3FM moest eveneens in aandeel terug: van 10,0 naar 9,8. Radio 2 ging van 9,0 naar 8,8 procent. Q-music zag het aandeel iets dalen, met 0,1 procent naar 8,7. Ook Radio 1 had een dalend aandeel: van 7,5 procent naar 7,2.
E Power Radio daalde van 5,2 naar 5,0 en Radio Veronica van 4,7 procent naar 4,5. Stijgers zijn 100%NL, van 4,3 naar 4,4 procent, en vooral Radio 10 dat de grootste groei noteerde: van 3,5 naar 3,9 procent. Radio 5 ging van 3,0 naar 2,8.
Overige zenders:
Radio 4 1,8 (+0,1)
Slam!FM 1,6 (-)
Classic FM 1,6 (+0,1)
Arrow Classic Rock 1,2 (+0,1)
BNR Nieuwsradio 0,9 (+0,1)
Sublime FM 0,7 (-)
Radio 6 0,3 (-)
In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar stijgt het aandeel van 538 met 0,7 procent. Toen had de zender 10,4 procent.
Als standaard tijdvak wordt 06.00 tot 24.00 uur gehanteerd. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 54 minuten per dag, dat is 1 minuut minder dan in de vorige periode.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!