Marktaandeel NPO back to normal

Nu de Olympische Spelen zijn geëindigd, zijn de verhoudingen in kijkaandeel weer genormaliseerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In week 8 behaalden de publieke omroepen behaalden nog een marktaandeel van 45,7%, in week 9 zette de omroepen over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33,0% neer. 

De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 24,8% en de SBS zenders 13,3%.

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 36,9%, de zenders van RTL Nederland 29,5% en de SBS zenders 16,6%.

In week 9 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 203 minuten.

De best bekeken programma&;s van week 9 waren Studio Sport Eredvisie (2,9 miljoen), het aansluitende achtuurjournaal (2,8 miljoen) en Wie is de mol, dat op donderdag op primetime wordt uitgezonden (2,3 miljoen).

Bron: Stichting KijkOnderzoek gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), doelgroep 6 jaar en ouder

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie