Levensmiddelenindustrie niet klaar voor e-commerce

De levensmiddelenindustrie is nog niet klaar voor e-commerce. Dit zeggen Andersen Consulting en brancheorganisatie CIES.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er is geen toewijding en geen duidelijke strategie.
Retailers zeggen dat e-commerce nog geen verlagend effect heeft gehad op prijzen, maar 52 procent gaat er vanuit dat dit wel gaat gebeuren. Dat meldt Emerce. Het onderzoek is uitgevoerd onder 107 ceo’s, managers en it’ers van zowel fabrikanten als retailers. Ceo’s zijn veel optimistischer over de ontwikkeling van e-commerce dan hun medewerkers, zo blijkt uit het onderzoek.

Het rapport signaleert ook de belangrijkste obstakels voor retailers en fabrikanten. De bedrijfscultuur is volgens de ondervraagden niet ingesteld op e-commerce. Er is ook te weinig kennis en ervaring in huis om de omslag te maken naar e commerce en de betrokkenheid van senior management bij e-commerce wordt in twijfel getrokken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie